Martin Antonenko
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Collateral damage...
On July 3, 1988, Captain Mohsen Rezaian's "Iran Air" Airbus A300 took off 27 minutes late from Bandar Abbas.
A flight time of 28 minutes is planned for the route to Dubai. After take-off, the aircraft is routinely directed from the tower onto the 20-mile wide airway in the direction of Dubai. The plan was for the machine to climb to 4,300 m, fly briefly at cruising speed and then begin the approach to the airport.
At the same time, the destroyer USS "Vincennes" under the command of William C. Rogers III
.... and equipped with the then novel Aegis combat system is nearby, in the Strait of Hormuz.
Der Iran hatte SS-N-2 Styx-Raketen von der Volksrepublik China gekauft, und nur Schiffe mit dem Aegis-Kampfsystem konnten dieser Gefahr entgegenwirken. Die Vincennes war in das Gebiet beordert worden, nachdem die USS Samuel B. Roberts von einer iranischen Seemine schwer beschädigt worden war...:
Das Schiff war zum Zeitpunkt des Flugzeug-Abschusses in ein Gefecht mit iranischen Kanonenbooten verwickelt und befand sich in iranischen Hoheitsgewässern. Einige Stunden früher hatte sie bereits mit den iranischen Booten omanische Hoheitsrechte verletzt, bis sie von einem omanischen Kriegsschiff entdeckt worden war. Die USS Sides und die USS Elmer Montgomery waren ebenfalls in der Nähe.
Der von Iran-Air-Flug 655 als Startpunkt genutzte Flughafen von Bandar Abbas wurde damals sowohl von Zivil- als auch von Militärflugzeugen genutzt.
Der Airbus der "Iran Air" wird nun durch eine automatische Anfrage der "Vincennes" beim Transponder der Linienmaschine als Zivilflugzeug erkannt, jedoch identifiziert das Aegis-Kampfsystem deSchiffes gleichzeitig eine anfliegende F-14 Tomcat der Iranischen Luftwaffe.
Commander Rogers decides to believe the report from the Aegis system!
Seven warnings are now being sent to the Iran Air plane on different military frequencies, but the suspected Tomcat did not respond.
Three contact attempts are made on the civilian emergency radio frequency, whereby the Iranian crew did not feel addressed because they read a different speed in the cockpit than the “unidentified Iranian aircraft” called by the USS Vincennes.
After the Aegis system reports that the suspect aircraft has rapidly descended and "on intercept course", Commander Rogers orders two SM-2 anti-aircraft missiles fired at the aircraft....:
Both projectiles hit the passenger jet and completely destroy it!
All 275 passengers, including 66 children, and 15 crew members perish on board.
On July 3, 1988, Captain Mohsen Rezaian's "Iran Air" Airbus A300 took off 27 minutes late from Bandar Abbas.

A flight time of 28 minutes is planned for the route to Dubai. After take-off, the aircraft is routinely directed from the tower onto the 20-mile wide airway in the direction of Dubai. The plan was for the machine to climb to 4,300 m, fly briefly at cruising speed and then begin the approach to the airport.
At the same time, the destroyer USS "Vincennes" under the command of William C. Rogers III

.... and equipped with the then novel Aegis combat system is nearby, in the Strait of Hormuz.

Der Iran hatte SS-N-2 Styx-Raketen von der Volksrepublik China gekauft, und nur Schiffe mit dem Aegis-Kampfsystem konnten dieser Gefahr entgegenwirken. Die Vincennes war in das Gebiet beordert worden, nachdem die USS Samuel B. Roberts von einer iranischen Seemine schwer beschädigt worden war...:


Das Schiff war zum Zeitpunkt des Flugzeug-Abschusses in ein Gefecht mit iranischen Kanonenbooten verwickelt und befand sich in iranischen Hoheitsgewässern. Einige Stunden früher hatte sie bereits mit den iranischen Booten omanische Hoheitsrechte verletzt, bis sie von einem omanischen Kriegsschiff entdeckt worden war. Die USS Sides und die USS Elmer Montgomery waren ebenfalls in der Nähe.
Der von Iran-Air-Flug 655 als Startpunkt genutzte Flughafen von Bandar Abbas wurde damals sowohl von Zivil- als auch von Militärflugzeugen genutzt.
Der Airbus der "Iran Air" wird nun durch eine automatische Anfrage der "Vincennes" beim Transponder der Linienmaschine als Zivilflugzeug erkannt, jedoch identifiziert das Aegis-Kampfsystem deSchiffes gleichzeitig eine anfliegende F-14 Tomcat der Iranischen Luftwaffe.

Commander Rogers decides to believe the report from the Aegis system!
Seven warnings are now being sent to the Iran Air plane on different military frequencies, but the suspected Tomcat did not respond.
Three contact attempts are made on the civilian emergency radio frequency, whereby the Iranian crew did not feel addressed because they read a different speed in the cockpit than the “unidentified Iranian aircraft” called by the USS Vincennes.
After the Aegis system reports that the suspect aircraft has rapidly descended and "on intercept course", Commander Rogers orders two SM-2 anti-aircraft missiles fired at the aircraft....:

Both projectiles hit the passenger jet and completely destroy it!


All 275 passengers, including 66 children, and 15 crew members perish on board.


