german uniforms

planetFigure

Help Support planetFigure:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

john73

New Member
dear members, il like to introduce my self i am john, 33 years old and lives
in holland. My hobby,s are militairy modeling and painting figures,(and football)
I am trying to paint my figures with oil paint for the first time,but i want to now
the colors ill have to use for painting german uniforms.My qeustion is if there is anyone of you ho like to help me get on the way? First i need to now how to make the fieldgray uniform (mixing colors ?)
Is there any way some info where i can find about using colors for uniforms by oil paint?
kind regards john de vries

John,

Welkom hier. Dit is de duistere kant van de modelbouw. Eindelijk weer eens iemand uit Nederland die figuren schilderd.
Ook ik schilder met olieverf. Wat ik zou doen (ik doe nml nooit WW II) is mix een grijze kleur. Doe dit niet met zwart en wit omdat de kleur dan eigenlijk dood is.
Gebruik eerder een mengsel van zeer donker blauw, met rauwe umber, event. nog wat groen in ieder geval een bijna zwarte kleur. Mix dit met wit, totdat je het grijs hebt wat je wilt krijgen. Dit zal zeker lukken.
Een ander mooi grijs ontstaat door Paynes Grey + Ruwe umber en titaan wit.

Laat snel eens wat zien.

marc

Hello John!

I cant help you with oilpaints but I do would like to welcome you here to the Planet and I am assured that some of our oilpainting members will help you if not Marc already has.

I can just barely make out dutch as it has some similaritys to Swedish (language of the heros and gods). ;)

Cheers

hee marc ja uit nederland, utrecht wel te verstaan ik wil graag leren schilderen met olieverf omdat ik die figuren er zo mooi uit vind zien bijv in euromilitair.Nu zal ik dat niveau nog niet halen maar wel willen proberen.Plus dar het schilderen met vallejo niet bevalt.Maar wat ik bedoel met mijn vraag is dat met vallejo en humbrol zoveel kleuren ziet en dat je met olieverf het zelf moet mengen en daar heb iik totaal geen ervaring mee.Nou zover het verhaal en bedankt voor de reactie.
grt john de vries

John,
het niveua van Euro is heel erg hoog. Ikzelf schilder nu 4 jaar iedere avond 2 -3 uur, en kan nog niet de helft van wat die jongens doen.
Maar vergeet niet, dat er erg veel, misschien wel het meeste met acrylverf is geschilderd. Het niveau van Euro bereik je door misschien wel tientallen jaren te schilderen. Dus als je dit wil halen leg je de lat heel erg hoog. Ik ben begonnen met olieverf met omdat bijna iedereen bij ons op de club met acryl schilderde wou ik het ook. Na 2 figuren ben ik terug bij olieverf.
Ook bij acryl moeten de meeste kleuren gemengd worden, daar ontkom je gewoon niet aan. Het is geen kwestie van try and error maar kijken wat er gebeurt als je iets mengt. Veel erover lezen (er is een kleurenmeng boekje bij bijv: Boekenvoordeel ) en dat kan je een aardig eind op weg helpen. Ik ken mensen die met de 3 tubes primaire kleuren alles kunnen mengen. Maar daar moet je wel veel geduld voor hebben.
Gelukkig hebben Windsor & Newton zeer veel kleuren in hun gamma waardoor je niet veel moet mengen.
Kom eens op de show in maart. Dan kunnen we praten en misschien kunnen we wat van elkaar leren.
Ik vond deze link nog op PF over German Grey: http://www.planetfigure.com/forums/index.p...&hl=german+grey

Marc

Originally posted by Uruk-Hai@Jan 4 2007, 02:45 PM
Hello John!

I cant help you with oilpaints but I do would like to welcome you here to the Planet and I am assured that some of our oilpainting members will help you if not Marc already has.

I can just barely make out dutch as it has some similaritys to Swedish (language of the heros and gods). ;)

Cheers
Pah,pah Janne.:) You lost your hero and god status when you lose your eastern backbone;D

Cheers Mikko

Well, Mikko, at least we tried to hold on to it, that was not the case with Norway. :lol:
Actually one of my ancestors fought at Helsinge and got an russian bayonette in the thigh.

Cheers(Moi mokulat) ;)

nee marc dat niveau ga ik zeker niet halen begrijp me niet verkeerd,maar weet je ik zit al maanden te tobbe met het feit dat ik elke keer weer op problemen kom,bijv met vallejo dat het niet dekt ondanks dat ik goed schud,ligt dat aan mij of is dat ook de bedoeling zodat je meerdere lagen toebrengt?Maar goed,ik wil me nu richten op figuurschilderen en alle technieken blenden drybr enz onder de knie krijgen.
Heb je trouwens nog een goede tip van een site of een boek waar je deze technieken goed kan leren zoals dat nieuwe boek van andrea?
alvast bedankt

john

Hello John,
I'm a friend of Marc. and member of the same club in Antwerp. You are always welcome to pay us visit. As Marc said, a lot of members is painting in acrylics, but the majority is painting in oils. And they are all willing to give you advice.
In my opinion a good book for mixing oils is the book by Bob Knee. It is called"Color theory and application" I once bought it at Euro in Fokestone.

His mix for german uniforms:
base: warm grey 2(Schmincke-Mussini) plus a bit of Cinnabar green deep plus a gray (Raw umber and white)
highlight: Naples yellow
shade: small amount of Cinnabar green or Winsor Green plus a bit of Winsor blue.

Unfortunately I must say that Cinnabar green from Winsor and Newton isn't for sale anymore. Maybe you can replace it with Winsor green
One of these days I'm going to try this mix
Hope this helps.
Gilbert

bedankt gilbert je kunt nederlands tikken hoor misschien wat makkelijker,bedankt voor de tip ik ga zo naar een verf speciaal zaak en dan ga ik deze kleuren ff kopen.Heb je trouwens nog advies welke kwasten ik het beste kan gebruiken voor olieverf en acryl
alvast bedankt vriendelijke grt john

P.s ik ga zeker een keer langs komen als jullie iets van een beurs of demo dag hebben, hoor het graag

Hallo John,
Graag gedaan. Ik heb in het Engels geschreven zodat andere leden van het forum die geen Nederlands kennen het ook zouden begrijpen.
De beste kwastjes zijn Kolinsky rotmarder. Kunnen dienen voor beide soorten verf. Ik gebruik meestal nr 00, 0, en 1 Ronde kwastjes. Platte kwasten zijn gemakkelijk op de verf in mekaar te laten overvloeien. Hier neem ik gewoonlijk nr 4 en 6
Met onze club houden wij een wedstrijd, tentoonstellling op 10 en 11 maart in het fort van Merksem tegen Antwerpen. Voor meer informatie hierover kan je best gaan kijken op de website van onze club www.amss.be
De inkom in gratis. Altijd welkom
Indien je ons je adres geeft sturen wij een vollige folder op
Groetjes
Gilbert

Back