1:35 figures in progress

planetFigure

Help Support planetFigure:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Robert Jan de Wit

A Fixture
Hello,

This my first post here. I am a newbie at sculpting figures and i would like to show my first efforts here.

The first figure is a surrendering german.
Boots and hands are from Dragon and the head is from Hornet

The second figure will become a Freikorps volunteer.
The boots and puttees are from ICM and the head is from Hornet.

The last figure will be an US infantryman at Guadalcanal.
The head is from Hornet, boots and beltbucket are from Dragon.

DSC03018.jpg
DSC03020.jpg
DSC03021.jpg

DSC03022.jpg
DSC03024.jpg
DSC03026.jpg

DSC03030.jpg
DSC03034.jpg
DSC03029.jpg

DSC03032.jpg
DSC03031.jpg
DSC03033.jpg

Tips are very welcome!

Kind regards from the Netherlands,
Robert Jan

Robert Jan,
Zo te zien heb je al iets meer gesculpteerd. Het ziet er zeer goed uit.
De anatomie van de benen moet je iets beter bestuderen (ja, ik praat gemakkelijk). Maar als je goed kijkt zal de broek nooit zo over het bovenbeen vallen. Om dit natuurlijker te doen moet je de bovenbeensperen meer modelleren. De bovenbeenspier loopt van het bekken naar de knie (dus trechtervormig) en is een zeer grote spier dus niet zo'n magere. Als je dan de broek erover heen sculpteerd zul je zien dat die heel anders valt dan je nu laat zien.
Ik heb de indruk dat je de plooien maakt omdat ze erin horen, niet zoals ze er natuurlijk uit zouden moeten zien.
Maar geef niet op, sculpteren is zeer moeilijk.

Marc

Robert Jan,

goed gedaan, maar het bekken boven de gordel mag voor mij ook een ietsje smaller misschien? Een tip: neem zelf de pose aan en laat wat foto's van je maken (of van iemand anders), makkelijker bestaat niet. Ben benieuwd naar de volgende fase.

Succes

Hallo Marc en Roger,

Bedankt voor de complimenten en aanmoediging!
Ik ben het eens met jullie comments en neem de waardevolle tips die jullie gegeven hebben ter harte. Ze staan genoteerd!
Aan het eerste figuur kan ik weinig meer veranderen. De tips zullen dus worden meegenomen naar de volgende figuren.
Updates zullen zsm volgen.

groet,
Robert Jan

Back